Locatie & Gebouw

Locatie

Basisschool De Troubadour staat in het centrum van Eindhoven aan de Maria van Bourgondiëlaan in de wijk Hagenkamp, stadsdeel Gestel. De school ligt in een prachtige groene omgeving door de nabijheid van het Genderpark. Het schoolplein is daarnaast aangelegd met veel oog voor de natuur en voor duurzaamheid. De school ligt aan een rustige straat en is makkelijk bereikbaar.

Gebouw

In mei 2020 zijn we verhuisd naar een prachtig nieuw en modern gebouw. Het gebouw is ingericht met 3 leerpleinen met om elk leerplein 4 lokalen. Dit leerplein wordt gebruikt door de 4 groepen waardoor er veel samen gewerkt en geleerd wordt.  In totaal zijn er 12 lokalen. Daarnaast is er een hal, een speelzaal en een gymzaal. Onder het kopje impressie & nieuws vindt u enkele foto's van ons gebouw.

Schoolgrootte

Op 1 februari 2024 zaten er ongeveer 320 leerlingen op onze school verdeeld over 13 groepen. De groepsgrootte varieert tussen de 20 en 30 leerlingen. De afgelopen jaren is het aantal leerlingen gegroeid. Het aantal leerlingen staat voor een bovengemiddelde schoolgrootte in Eindhoven en in Nederland.

Naam

Bij de start van de school in 1993-1994 bedachten de leerlingen de naam. De straten in de buurt hebben namen van mensen uit de Middeleeuwen. Een troubadour was een artiest uit die tijd, vooral een muzikant en dichter. Troubadours werkten vooral in Frankrijk.